Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010

ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ - TV AVANTI - Οκτώβριος 2009

Συνέντευξη στον Σπύρο Κρίκο

TVA: Πώς βγήκε ο τίτλος του cd;

Μ: Όταν έφτασε η ώρα να ονοματίσω την δουλειά μου, σκέφτηκα ότι πρέπει ο τίτλος να δηλώνει με ακρίβεια την ταυτότητα και τον χαρακτήρα του album. Μιας και είχα ήδη στο μυαλό μου το concept της φωτογράφησης, κατέληξα στην ιδέα να χρησιμοποιήσω για τίτλο ένα απόσπασμα απ’ τον στίχο «ειν’ εριστικός, αιρετικά ερωτικός», από το  εισαγωγικό κομμάτι «Μιθριδά για πάντα». Έτσι βγήκε ο τίτλος.

TVA: Με ποιο τρόπο μπορεί κάποιος να είναι «αιρετικά ερωτικός»;

Μ: Για να είναι κάποιος ερωτικός, εκτός από έμφυτο ταλέντο πρέπει να ακολουθεί αρκετούς, σημαντικούς, άγραφους κανόνες. Υπάρχουν κανόνες για το πώς πρέπει να προσεγγίσεις μια γυναίκα,  πώς να της συμπεριφερθείς, πως θα την γοητεύσεις, να την κατακτήσεις και ιδιαιτέρως να την ικανοποιήσεις σεξουαλικά. Όταν καταφέρνεις να πετύχεις όλους αυτούς τους στόχους, χωρίς όμως να ακολουθείς όλους αυτούς τους κανόνες και ακολουθείς τους δικούς σου ανορθόδοξους τρόπους, τότε δεν είσαι απλά ερωτικός…αλλά αιρετικά ερωτικός!

TVA: Τι σημαίνει αυτό που αναφέρει το δελτίο Τύπου, ότι το άλμπουμ «πρέπει να αφομοιωθεί από άντρες και γυναίκες, για να επαναπροσδιορίσουν την μεταξύ τους σχέση και την σεξουαλική τους ζωή»;

Μ: Όπως είπα και πιο πάνω, οι «κανόνες» που στοιχειώνουν τις σχέσεις των δύο φύλλων, πρέπει κάποια στιγμή να καταργηθούν και ο φαύλος κύκλος της σεξουαλική μας καταπίεσης να σπάσει. Πρέπει επιτέλους το σεξ να λάβει την θέση που του αξίζει στις ζωές μας και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την καλή ψυχική και σωματική μας λειτουργία μέσα σ’ αυτό το μπάχαλο που ονομάζεται «καθημερινότητα». Οι στίχοι στο «One night stand» για παράδειγμα, είναι η μεγαλύτερη επιχειρηματολογία μου, ενάντια στα κλισέ που περιμένει μια γυναίκα να ακούσει από το στόμα ενός άντρα σε μία πρώτη προσέγγιση . Πολλά τέτοια στιχουργικά επιχειρήματα και απόψεις, επικρατούν στο album μου. Ακούστε τον με προσοχή και…αφομοιώστε τον!

TVA: Η νεαρή κυρία στο εξώφυλλο του cd, τι ακριβώς κάνει;

Μ: Την δουλεία της…και την κάνει καλά!

TVA: Θεωρείς ότι μπορεί να σοκάρει κάποιους η εικόνα αυτή;

Μ: Για να σοκαριστείς από αυτή την εικόνα πρέπει να είσαι συμπλεγματικός ή να μην έχεις αισθητική. Αλλιώς δεν εξηγείται…


TVA: Κατά τη διάρκεια των 13 ετών κοινής πορείας με τα Ημισκούμπρια, υπήρξαν προβλήματα στη συνεργασία σας;

Μ: Ασφαλώς και υπήρξαν προβλήματα. Αλλά δεν υπάρχουν ανθρώπινες σχέσεις, ούτε συνεργασίες χωρίς προμπλέμος. Είναι αναμενόμενο και φυσιολογικό. Εμείς τα Ημισκούμπρια –με την χαρά στα σκέλια- πάντα ξεπερνάμε κάθε πρόβλημα που μπορεί να έχουμε μεταξύ μας, αλλά και τα εμπόδια γενικός.

TVA: Πώς αποφάσισες να κυκλοφορήσεις για πρώτη φορά σόλο cd;

Μ: Ήταν μια ομαδική απόφαση των Ημισκουμπρίων. Είπαμε ότι καλό θα ήτανε να κάνει ο καθένας το δικό του project, έτσι για την προσωπική έκφραση και αλλαγή βρε αδερφέ. Στην τελική…μου τα’ χουν πρήξει οι άλλοι δύο τόσα χρόνια για να στο πω και έτσι. Καιρός να γίνω κι εγώ Πλιάτσικας.

TVA: Μίλησε μας για την συνεργασία με τον Σταμάτη Κραουνάκη…

Μ: Ήταν μια μοναδική εμπειρία. Δώσαμε ραντεβού σε μία μπρασερί στην Ν.Σμύρνη. Πήρα αγκαλιά το lap top και πήγα. Βρήκα τον Σταμάτη εκεί να με περιμένει. Καθίσαμε για ώρες, συζητώντας, κατεβάζοντας ιδέες, τρώγοντας και πίνοντας. Ο Σταμάτης να μου λέει στίχους να γελάμε και εγώ να γράφω. Τι άλλο να πω? Νιώθω ευλογημένος σαν καλλιτέχνης.

TVA: Σε ποιους απευθύνεται η δισκογραφική σου δουλειά;

Μ: Θα ήτανε τρελό να περιορίσω την δουλεία μου, έχοντας στόχο κάποιο συγκεκριμένο κοινό. Το να είσαι mc σημαίνει να μοιράζεσαι τις απόψεις και τις ιδέες σου με όλο τον κόσμο. Οι θέσεις μου πρέπει να αφουγκραστούν από όλους τους Έλληνες, κάθε ηλικίας, κάθε φύλλου και κάθε τάξης. Μιλώντας πάντα στιχουργικά έτσι?! Μουσικά, ο σκοπός μου είναι να ικανοποιώ πάντα τους λάτρεις του είδους (Hip Hop), αλλά και να  μαγνητίζω συγχρόνως κάθε ακροατή με τους ήχους μου.

TVA: Υπάρχει κοινό για τη hip hop μουσική στη χώρα μας; Ποιο είναι αυτό;

Μ: Ναι, ασφαλώς και υπάρχει. Αυτό δεν σημαίνει ότι στην πλειοψηφία του αποτελείται από σοβαρούς ακροατές. Αλλά από την άλλη ποιο μουσικό είδος έχει σοβαρούς ακροατές στην Ελλάδα? Είμαστε χώρα με ανύπαρκτη μουσική παιδεία και αισθητική.

TVA: Ποια είναι η πιο εμπνευσμένη ρίμα που θεωρείς ότι έχουν οι στίχοι του cd;

Μ: Δεν μπορώ να ξεχωρίσω μία συγκεκριμένη ρίμα από το album.
Θεωρώ ότι οι περισσότεροι μου στίχοι σφύζουν από έμπνευση.
Είμαι αυτός που μπορεί να φωτογραφίσει ένα ολόκληρο κοινωνικό και πολιτιστικό πρόβλημα σε ένα δίστιχο.
Πχ: «Να κάνετε παιδιά, μην παν χαμένοι οι κόποι, ένα αγόρι πήδουλα, μια κόρη παρθενώπη», ή το «Αν θα μπορούσα τον κόσμο να άλλαζα, θα σταματούσα το πέος να μάλαζα»…. και πολλά τέτοια γαμάτα.

TVA: Εκτός από το να σαρκάζεις, συνηθίζεις να αυτοσαρκάζεσαι;

Μ: Ο καλλιτέχνη που δεν ξέρει να αυτοσαρκάζεται δεν είναι καλλιτέχνης.
Ο Μιθριδά είναι άνθρωπος που ξέρει τα μειονεκτήματα του και που πάντα τα σχολιάζει πρώτος. Για παράδειγμα μιλάω για μένα στο τρίτο πρόσωπο και αυτό είναι ένδειξη σχιζοφρένειας. Τέλος πάντων…ξέρω ποιος είμαι αλλά είμαι πάντα ανοιχτός  σε νέες απόψεις.

TVA: Θεωρείς ότι μέσα από τη σάτιρα μπορεί κανείς να περάσει μηνύματα;

Μ: Όποιος θεωρεί το αντίθετο, είναι απλά χαμηλονοήμον.
Η σάτιρα δεν περνάει μηνύματα, είναι μήνυμα. Σάτιρα χωρίς μήνυμα, δεν είναι σάτιρα…είναι απλά πλακίτσα. Τα Ημίζ χρόνια τώρα έχουν αποδείξει ότι με μέσω την σάτιρα και το χιούμορ, χτυπάνε εκεί που πονάει. Κι εγώ ακολουθώ…αυτόν τον δρόμο.

TVA: Πόσο χιούμορ πρέπει να διαθέτει κανείς για να επιβιώσει στην Ελλάδα του σήμερα;

Μ: Τόνους. Γιατί μόνο με αντίληψη, ιδανικά, στόχους και αισθητική δεν την βγάζεις καθαρή στο Ελλάντος.

TVA: Αφού τελείωσες την δουλειά στο στούντιο, τι ακολουθεί για το υπόλοιπο καλοκαίρι;

Μ: Τώρα….promo time.
Επίσης πολλές ζωντανές εμφανίσεις με τα Ημίζ αλλά και solo, σε όλη την χώρα. Ε και αν παιχτεί κάνα κενό…θα ξύσω λίγο το κωλαράκι μου σε καλοκαιρινούς ρυθμούς.

TVA: Τα σχέδια σου για τον επόμενο χειμώνα;

Μ: Θα είναι του Μιθριδάτη η πρεμιέρα!

TVA: Τι άλλο να περιμένουν οι φαν του Μιθριδάτη;

Μ: Να περιμένουν πάντα περισσότερα. Έτσι μόνο θα συνεχίσω να εξελίσσομαι.

TVA: Ευχαριστώ πολύ!

Μ: Εγώ να δεις!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου